Almost heaven, west Virginia
就像是天堂,西維吉尼亞州
Blue ridge mountains, Shenandoah River
有藍色山脊的群山和雪納杜河
Life is old there, older than the trees
在那兒生命是古老的,比森林更古老
Younger than the mountains
但比山脈年輕
Growing like a breeze
像風一樣自在的成長

Country road, take me home
鄉村小路,帶我回家
To the place I belong
回到我屬於的地方
West Virginia, mountain mamma
就是西維吉尼亞州──山脈之母
Take me home, country road
帶我回家,鄉村小路

All my memories gathered round her
我所有的回憶都圍繞著她───
Miner's lady, stranger to blue water
礦工的淑女、藍色河流的陌生人、
Dark and dusty painted on the sky
塗滿了黑與灰的天空
Misty taste of moonshine
和朦朧的月光
Teardrop in my eye
淚水在我眼眶中打轉

I hear her voice in the morning hours she calls me
清晨時分,我聽到她呼喚我的聲音
Radio reminds me of my home far away
廣播節目提醒我家還很遠
And driving down the road I get a feeling
在開車的路上,我有一種感覺
That I should've been home yesterday
我該早日回到家的懷抱



之前在電視上看到mv時
一直覺得耳熟
忽然想到跟心之谷片尾曲一樣
旋律聽起來很舒服

arrow
arrow
    全站熱搜

    smileUFA 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()